• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72721
+
-

تدارک ویژه برای بزرگداشت دهه امامت و ولایت

فرهنگ
تدارک ویژه برای بزرگداشت دهه امامت و ولایت

ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه امامت و ولایت در فارس تشریح شد. به گزارش مهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت از عید قربان تا غدیر با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر استان تدارک دیده شده و از چند ماه گذشته با نشست‌های مشترک با توجه به پربار کردن این برنامه به عنوان بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان برگزار خواهد شد تا بتوانیم مساله غدیر را تبیین کنیم و فرهنگ ولایت و امامت را گسترش دهیم. 

«صابر سهرابی» با بیان این‌که وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی است که در این جشن‌ها مشارکت کنند افزود: ویژه‌برنامه‌ها با جشن‌های مردمی و شعرخوانی آغاز می‌شود و در روز ۲۶ مردادماه در محله سعدی با همکاری منطقه فرهنگی سعدیه با حضور مردم سیل‌زده برنامه‌هایی برگزار می‌شود. به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس، در این دهه، نمایشگاه آثار خوش‌نویسی بر اساس خطابه حضرت محمد (ص) کتابت می‌شود و به نمایش درمی‌آید که ۳۰ اثر با خطوط ایرانی از سه خوش‌نویس در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در معرض عموم قرار خواهد گرفت. 

وی همچنین اضافه کرد: در روز یادشده با حضور آیت‌الله «صدیقی» دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر در بنیاد غدیر فارس ویژه‌برنامه‌هایی از جمله رونمایی از کتاب «خطبه غدیر» که با سه خط ایرانی کتابت شده است، برگزار می‌شود. سهرابی از تردد کاروان شادی در شیراز در این ده روز خبر داد و گفت: پرده‌خوانی و نقالی در حرم احمد بن موسی، شاهچراغ (ع) و آستانه مقدس سید علاالدین حسین (ع) برپا خواهد شد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس به برگزاری یک مسابقه کتاب با عنوان «عید تا عید» در ادارات و نهاد‌ها اشاره کرد و افزود: از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت تجلیل از سادات فرهنگ و هنر و رونمایی از فراخوان جشنواره ملی غدیر پس از چند سال وقفه است که توانستیم با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر آن را احیا کنیم و دبیرخانه دائمی افتتاح این جشنواره دایر می‌شود. 

وی با اعلام این‌که مسابقه کتاب «عید تا عید» بر اساس آنچه در پایگاه اینترنتی فرهنگ و ارشاد فارس بارگذاری شده تا ۲۹ مردادماه جاری ادامه دارد افزود: به ۲۰ نفر از برگزیدگان این مسابقه جایزه سفر به عتبات عالیات اهدا می‌شود. 
به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس، ۱۵ تئاتر خیابانی در حرم شاهچراغ (ع)، سید علاءالدین حسین (ع)، پایانه‌های مسافربری و دیگر خیابان‌ها از جمله گذر حافظیه، خیابان عفیف‌آباد و ملاصدرا اجرا می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید